duminică, 7 iulie 2019


PROFILUL PROFESORULUI INCLUZIV ÎNTR-UN MEDIU DESCHIS

Incluziunea şcolară în rândul elevilor din grupurile şcolare dezavantajate înseamnă că TOŢI COPIII  AU ACCES LA EDUCAŢIE DE CALITATE ÎNTR-UN MEDIU INCLUZIV. 

Pentru ca un elev să poată spune :
”Şcoala aceasta mi se potriveşte!
Îmi place să merg la mine la şcoală.
Profesorilor mei le pasă de mine.
Profesorii mei ascultă ce am eu de spus.
Profesorilor mei le pasă dacă vin sau nu la şcoală.
Profesorii mei mă respectă şi mă apreciază.
Profesorii mei ştiu care sunt calităţile mele.
Profesorii mă laudă atunci când muncesc serios.
Sunt mulţumit că sunt la această şcoală!”
Profesorul trebuie să gândească:
”Fiecare elev e la fel de important în şcoala mea.
Şcoala mea e o şcoală foarte bună.
Profesorii/învăţătorii din şcoala mea ascultă ideile şi părerile elevilor.
Elevii primesc o educaţie bună în şcoala mea.
Profesorilor din şcoala mea le pasă de elevi.
Toți  din şcoala mea sunt preocupați dacă elevii vin la şcoală sau nu.
Şcoala aceasta mi se potriveşte, îmi găsesc locul în acest colectiv, vin la muncă cu plăcere, sunt util societății.”
                EDUCAŢIA INCLUZIVĂ înseamnă faptul că toţi copiii au acces la educaţie de calitate într-un mediu incluziv.
Profesorul incluziv
                Incluziunea este un ideal frumos și aplicabilă doar dacă există un profesor incluziv care încearcă să transpună în practică acest ideal.
                Portretul cadrului didactic incluziv.
 Profesorul care lucrează cu practici incluzive este un profesor care a înţeles, acceptă și aplică concret faptul că învaţă permanent. Asta pentru că fiecare generaţie este diferită şi fiecare elev are specificul şi particularităţile sale de învăţare.
Are capacitatea de a înțelege că fiecare copil are particularitățile sale de învățare.
Învăţarea este un proces iar obiectivul pentru toţi elevii este dezvoltarea deprinderilor “de a învăţa cum să înveţe”, şi nu doar de a acumula cunoştinţe, la o disciplină sau alta. Cunoștințele acumulate mecanic, fără legătură cu practica, fără a putea fi operaționalizate, se uită rapid și nu pot fi transferate în contexte noi. Având acest lucru în minte, profesorul trebui să știe că a fi eficient înseamnă a dezvolta în elev mai curând modalități de operare cu cunoștințele decât cunoștințe în sine, mai curând dezvoltate de deprinderi și abilități, decât pură informație.
Experiența la catedră mi-a demonstrat că nu toți profesorii pot fi ”profesori incluzivi”. Școala incluzivă nu le face bine, nici în carieră, nici la sănătate. Un profesor care nu se poate adapta la nevoile grupurilor dezavantajate, care nu este fericit la locul de muncă, care nu are satisfacția lucrului bine făcut, nu îşi asumă responsabilitatea pentru a facilita învăţarea tuturor elevilor din clasă.
Fluturi-Curcubeu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu